קול קורא למשלחת הסברה למען הלגיטימיות של ישראל

קול קורא למשלחת הסברה למען הלגיטימיות של ישראל – שמאלנים, הצטרפו לאתגר: להבחין בין ביקורת עניינית לבין שלילת זכות הקיום של ישראל

ישראל ומכוני המחקר שלה מודאגים. מי יודע, אולי בצדק. לאחרונה יש לטענתם "מסע דה-לגיטימציה" מתגבר נגד עצם קיומה של ישראל.

כך נכתב בכתבה על דוח של מכון ראות:
ה"דה-לגיטימטורים" משתפים פעולה עם גופים וארגונים שמותחים ביקורת לגיטימית על ישראל בשטחים, כמו אמנסטי או משמר זכויות האדם, ומטשטשים את הגבולות בין דה-לגיטימציה לביקורת לגיטימית.
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1149334.html

גם ד"ר דורי גולד מהמרכז הירושלמי לא נשאר אדיש לבעייה:
http://www.jcpa.org.il/JCPAHeb/Templates/showpage.asp?FID=664&DBID=1&LNGID=2&TMID=99&IID=23957

הבעייה, אומר ד"ר גולד, היא שבקהילה הבינלאומית "לא תמיד שמעו את אותו שכנוע פנימי עמוק מצידה של ישראל, דבר שהעניק יתרון מהותי למסע הדה-לגיטימציה".

אז הנה, אני, איש השמאל הנוקשה, עוסק בזכויות-אדם (ובין היתר באילו המכונים "פלסטינים", שומו שמיים), גם לי יש שכנוע פנימי עמוק בזכות קיומה של ישראל כמדינה דמוקרטית באמת ולחלוטין, ללא אפליות וללא קריצות (אגב, זה ברור שמדינה דמוקרטית שרוב מוחץ של אזרחיה הם יהודים תיהיה גם יהודית באופן כזה או אחר).

והנה אני קורא לעוד אנשי שמאל נוקשה ופעילי זכויות אדם להצטרף אלי ולבקש לקחת חלק במשימת ההסברה הלאומית:  ביקורת לגיטימית כן (מעניין מה ההגדרה לזה…), שלילת זכות הקיום (של ישראל כמדינה דמוקרטית בעיקרי החקיקה והפרקטיקה) לא.

משרד החוץ צריך לקפוץ עלינו כמוצאי שלל רב, הרי מי ישפיע יותר על הגוי הממוצע: ציוני-מקצועי שעושה יח"צ לאיזראל באוטומט או פעיל זכויות אדם שמבקר את ישראל תכופות, כולל ביקורת נוקבת?

אם אכן הכוונה היא להבחין בין ביקורת עניינית, גם אם רחבה, לשלילת עצם קיומה של ישראל (מי בעצם מדבר על כך,אגב?) אני מוכן להתגייס (שוב) למען המדינה. בכנות, בחיי.

אני קורא לעוד אנשי זכויות אדם טובים להצטרף אלי (יש "צור קשר" בפינה הימנית-עליונה).

יחד נפנה למשרד החוץ, בפנייה רשמית, ונאתגר אותם בשאלה, מה כוונותיכם: זעקות שבר והגנה אוטומטית על כל פעולותיה של ישראל ועל משטר האפלייה המתמשך בשטחים או הגנה כנה על זכותה של תנועה לאומית להתקיים בביטחון כשהיא נוהגת בשוויון למיעוטים בקרבה ולצדה (ולצד קבלת ביקורת נוקבת על עוולותיה כלגיטימית)? תבחרו.

דווקא אנו השמאלנים הנוקשים יכולים להיטיב להסביר שמפרספקטיבה היסטורית כמעט כל התנועות הלאומיות ביצעו עוולות, חלקן ממש מגה-עוולות, באת ייסודן והתבססותן, בעיקר בשלב הצעיר והלאומני הכרוך בתודעת האנחנו מול ה"הם". הציונות כתנועה לאומית היא בסך הכל תנועה נורמטיבית. כלומר היא מבצעת עוולות (בגבולות 67' ובגבולות 48'). והפתרון הוא לבקר אותן ספציפית ולהאבק בהן ספציפית ובמנגון ההגדרה העצמית על חשבון האחר, לא לבקש למחוק את זכות קיומה של התנועה הלאומית.

תפישתינו היא אנטי-מהותנית: העובדה שלאורך כל תולדות הציונות בארץ ישראל הפעילה תנועה זו מכניזמים שונים של הדרת הערבים, ייהוד המרחב ואפלייה, איננה מצביעה על כך שמדובר במהות הציונות ושלא ניתן לקיים לאומיות יהודית אחרת בארץ ישראל. זה בהחלט אומר שזה יהיה קשה. אבל מכאן ועד לשלילת זכותה של תנועה לאומית להתקיים? רבאק, אפילו לגרמנים לא עושים את זה.

אז קדימה שמאלנים, קאם און בורד. אם לא נסייע לישראל (שאיננה סך עוולותיה) לפחות נחשוף את צביעותו של משרד החוץ. אני מקווה, אם כי לא מאמין, שהמקרה הראשון יתברר כנכון.

 הרי אחרי הכל, גם מכון ראות, בכתבה בהארץ, ממליץ: לתקוף את ה"דה-לגיטימטורים", אך "לחבק" את אלה שמותחים ביקורת לגיטימית על ישראל, לקרבם ולא להחרימם.

 

רק חבל לי על מה שנראה כנאיביות גדולה, או היתממות, של המכון; נדמה לי שלא "השוליים הסהרוריים" של אנשי "שלילת זכות הקיום של ישראל" (אגב, לא תמיד ברור למה הכוונה פה בעצם) מטרידים את משרד החוץ. אני חושש שגורמים במשרד הזה ובממשלה בכלל, דואגים דווקא ממותחי הבקורת העניינית, ולכן דואגים לזהות אותם עם שוללי זכות הקיום. העירפול, ולא התיחום, הוא האינטרס שלהם.

בוא ננסה להוכיח שניתן אחרת.

30 מחשבות על “קול קורא למשלחת הסברה למען הלגיטימיות של ישראל

  1. Guilt by association.
    לי למשל יש חבר שנים ערביים חבר המוסקסואל חברה חד הורית שגרה עם חברה וכמה חברים שהולכים לבית כנסת בתדירות משתנה האם ניתן לבטוח בי? אני בטוח שלא.

  2. "ישראל עומדת מול רשת עולמית של דה-לגיטימציה וקורא לממשלה להיערך ולטפל בבעיה כמו באיום אסטרטגי לכל דבר"
    ומייד בהמשך: "ה"דה-לגיטימטורים" הם שוליים יחסית – צעירים, אנרכיסטים, מהגרים או פעילים פוליטיים קיצוניים. מספרם אינו רב אבל באמצעות קמפיינים ציבוריים מתואמים והד תקשורתי הם מגבירים את השפעתם".

    האם ישראל, בעלת הצבא החזק והמתוחכם והמוסרי ביותר בעולם רואה בקובץ אנרכיסטים קיצוניים איום אסטרטגי?

    אני רואה בקבוצת אנשי השמאל הנוקשה (מה זה?) איום אסטרטגי. גורמים מאנשי השמאל הנוקשה, אם חלילה יישמעו לקול הקורא וייחלו לדבר בזכות זכות קיומה של ישראל, עלולים לטשטש את ההבדלים בין השמאל הציוני הנוקשה, השמאל הציוני שאינו נוקשה, השמאל הציוני שאינו נוקשה אך גם אינו לא נוקשה. דבר אחד הם לא יצליחו לטשטש -את היותם ציונים.

    הגיע הזמן להודות. הפסקה: "הציונות כתנועה לאומית היא בסך הכל תנועה נורמטיבית. כלומר היא מבצעת עוולות (בגבולות 67' ובגבולות 48'). והפתרון הוא לבקר אותן ספציפית, לא את זכות קיומה.
    העובדה שלאורך כל תולדות הציונות בארץ ישראל הפעילה תנועה זו מכניזמים שונים של הדרת הערבים, ייהוד המרחב ואפלייה, איננה מצביעה על כך שמדובר במהות הציונות", פסקה זו היא אחיזת עיניים הבאה להתל בשמאל הנוקשה.

    הוזכרו בקול הקורא שני משטרים אפלים: משטר האפרטהייד בדרום אפריקה, ומשטר הרייך השלישי בגרמניה. שניהם קרסו לאחר שגבו מליוני קורבנות בנפש. אף אחד, אבל אף אחד ממתנגדי משטרים אלו לא שלל את זכות קיומה של גרמניה או של ד.אפריקה. השלילה, הדה-לגיטימציה, היתה של השלטון ששלט במקומות אלו.

    נסיונותיו של יריב מוהר לתרגם את המחאה הלגיטימית כנגד לגיטימיות המשטר הציוני הגזעני (אין כוונתי תמיכה או התנגדות למשטר הציוני, אלא לדה לגיטימציה שעושה יריב מוהר ללגיטימיות של דעה שונה – זו הגורסת כי אכן המשטר הציוני אינו לגיטימי), אינם לגיטימיים. אין כאן קריאה נגד הלגיטימיות של ישראל להתקיים, אלא נגד הלגיטימיות של השלטון בישראל לשלוט תחת ערכי הציונות. המחאה העולמית, לאחר ש"התרגלה" לפשעים ספצפיים אותם גם השמאל הנוקשה מזהה כפשעים, הבין, בסיוע אותם אנרכיסטים ומהגרים (למשל נורמן פינקלשטיין, נועם חומסקי ואחרים) כי הבעייה אינה רצף קטוע של נקודות אי רציפות, אלא קו אחיד – אוסף אינסופי של נקודות שחברו להן יחדיו – הקו שמשרטט את דמותה של הציונות.

    עד שלא יכיר השמאל הנוקשה כי הבעייה היא לא פשעי המלחמה, אלא הסיבה לקיומם, ייתקל בבוז בקרב שאר ארגוני זכויות האדם, ממש כמו דני איילון – "הח"כים הערבים רוצים בהרס ישראל"
    http://news.il.msn.com/article.aspx?cp-documentid=152180838

    יריב מוהר, דני איילון, עידו לם – כולכם באותה סירה. הסירה הזו, היות ואינה לגיטימית, סופה לטבוע במצולות.

  3. לשאלתך המיתממת:

    "בוז לטלי לטוביצקי המתחסדת עידו262 ו 22:35 | 13/02/10
    יהודה בלו יקיר הפורום הבא! עידו262
    13:42 | 11/02/10
    קראתם את יהודה בלו ברשימותו עידו262 ו 21:10 | 08/02/10
    שכותב שאונסים פעילות שמאל בשטחים? מישהו יודע על התופעות האלה?
    קודם כול אני שמח שזה קורה להןו עידו262 ו 21:54 | 08/02/10
    על סמולניות אירופיות אין לי שום רחמים אבל איך המשפחות של האירופיות האלה לא מתערבות? שיפעילו את הממשלה שלהן אם צריך.

    שואל יריב מוהר מי הוא עידו לם. יואיל וישלח מסר ל yarivmo, maybe he will know…

    אהלן חבר'ה, אולי יעניין אותכם yarivmo
    22:41 | 11/02/10
    http://www.notes.co.il/yariv/65003.asp

    כל הציטוטים נלקחו מאתר "פורשי מחסום"

  4. באמת בוז לטלי לטובצקי

    בבלוג של טלי לטוביצקי באתר רשימות פורסמו תגובות לפוסט שהיא כתבה ב 2004 . בתגובה לפוסט מוזכר מפורשות שמו של יצחק לאור בנוגע לאונס שביצע באשה כנראה שדרכיו הנלוזות של יצחק לאור היו ידועות לה ומשום כך היא לא מחקה את ההודעה.
    טלי לטובצקי עשתה מאסטר ודוקטורט על שירתו של יצחק לאור,סיקרה ספר שירים שלו ופרסמה שירים ברבעון "מטעם" שבעריכתו.

    יצחק לאור הוא האורים והתומים של דרור בל"ד

    1 ליעל – לא תרבות דיון אלא מערכת השתקה מכוונת

    19 Jan 2010 23:05
    מאת :
    דרור בל"ד

    "מביאים מרואיין בשביל לצחוק לו בפנים ולהגיד לו שהוא טועה"??
    –הלוואי וכך היה. מביאים מרואיין כדי לעשות לו דה לגיטימציה בדעת הקהל. זו התקשורת הישראלית והיא לא השתנתה מהקמת המדינה ועד ימינו. דן מרגלית אמנם אינו מגאוני הדור, אך בהחלט ידע מה הוא עושה. הלוואי ותתפקחי במהרה ותתבונני בתקשורת הישראלית כפי שעושים בשאר העולם. כל התקשורת הישראלית, כולל עיתון הארץ, מועלים בתפקידם. חלקם ביודעין ובכוונת מכוון , חלקם שטופי מוח בעצמם.

    למידע נוסף:
    יודעים ושותקים – מנגנוני השתקה והכחשה בחברה הישראלית. חנה הרצוג כנרת להד – עורכות. הוצאת מכון ון-ליר והקיבוץ המאוחד, 2006
    דברים שהשתיקה (לא) יפה להם – יצחק לאור. בבל, 2002

    "עצובה המדינה שלנו לפעמים! פשוט בושה".
    –אין להתעצב מכך. כך המצב בכל מקום בעולם. הבושה היא הציונות, שהביאה עמה מאירופה, פרט למוסיקה הקלאסית, את דפוסי ההתנהגות הקולוניאליסיטים של האדם הלבן.

    דרור בל"ד אמר לבחורה דברים פוגענים ומצמררים בסגנונו של יצחק לאור

  5. כרגיל, אתה מוזמן לפרוש את משנתך גם בקומונה עצמה – אנחנו מזמינים אנטי ציונים, זה כתוב למעלה על הבאנר.

  6. מדינת ישראל היא זו שמטשטשת באופן מכוון את ההבחנה בין ביקורת עניינית לדה -לגיטמציה. לא השמאל. ישראל גם זו שיוצרת זהות בין כל ביקורת לגיטימית לאנטישמיות.לא השמאל. הפוסט הקודם היה חמוד, עכשיו אני חושב שאתם סתם מתחסד על חשבון השמאל.

  7. אהלן יובל,
    בוא תקרא מה כתבתי בסוף הפוסט: "רק חבל לי על מה שנראה כנאיביות גדולה, או היתממות, של המכון; נדמה לי שלא השוליים הסהרוריים של אנשי "שלילת זכות הקיום של ישראל" מטרידים את משרד החוץ. אני חושש שגורמים במשרד הזה ובממשלה בכלל, דואגים דווקא ממותחי הבקורת העניינית, ולכן דואגים לזהות אותם עם שוללי זכות הקיום. העירפול, ולא התיחום, הוא האינטרס שלהם"

    העניין הוא לחשוף את הצביעות הזאת.

  8. לדרור מבל"ד,
    על מה יצא קצפך?
    אם יסתיימו להם עוולות מדיניות הייהוד והאפלייה בכל גבולות ישראל, גם אם זה במסגרת של 2 מדינות ל-2 עמים, הרי שאנחנו פחות או יותר בחזון שחד"ש יכולה לחיות איתו היטב. האם זה מה שמטריד?
    איש הימין הקיצוני ד. חנין הוא זה שמטריד אותך?

  9. אם לא היית כותב את זה בעצמך הייתי מביא לך קישור לפה… 🙂

    ולדרור:

    אני מציע לך להתמקד בשלילת המרקסיזם, האיסלאם, וגם תנועות לאומניות ערביות – או ערבUת בכלל…

    במהלך מאה שלושים ושתיים השנים שהציונות קיימת (מאז אותו בוקר לח בשנת תרל"ח) כל הנל חיסלו פי אלף יותר אנשים מאשר הציונות (אלף זה לא הגזמה – זו ההערכה המספרית המדוייקת) וגרמו פי מליון יותר עוולות (זו כבר הערכה ערטילאית יותר)… ואגב, גם חלק די ניכר מההרג והעוולות שאתה מיחס לציונות זה דברים שקרו די באשמת הערבים והאיסלאם…

    אני מציע, אפוא, שנוציא את הקומוניזם והאיסלאם מחוץ לחוק, ושנמנה גם איזה אפוטרופוס ו-או קצין מבחן לערבים, שיהיה אחראי על חיסול יסודי של התרבות האלימה והשובינסטית שלהם – מה דעתך?

  10. עודד ישראלי,
    תודה. רק מוזר לי שלא כתבת כלום על הפסקה הזו שבפוסט:

    "תפישתינו היא אנטי-מהותנית: העובדה שלאורך כל תולדות הציונות בארץ ישראל הפעילה תנועה זו מכניזמים שונים של הדרת הערבים, ייהוד המרחב ואפלייה, איננה מצביעה על כך שמדובר במהות הציונות ושלא ניתן לקיים לאומיות יהודית אחרת בארץ ישראל. זה בהחלט אומר שזה יהיה קשה. אבל מכאן ועד לשלילת זכותה של תנועה לאומית להתקיים?"

  11. מדינה יהודית היא המתכון להמשך האפליה -ג'דל, גליון מס' 5
    http://jadal.mada-research.org/?LanguageId=3

    ליריב
    מי שטוען כי ארגונים אלה (עדאלה, מדה אל כרמל ואחרים) חותרים תחת קיומה של ישראל הוא שקרן וצבוע. ארגונים אלה עסוקים בהפרכת השקר כי עמדות אנטי ציוניות הן אנטישמיות, וכי ההגדרה "מדינה יהודית" היא לגיטימית. מטרתם היא ישראל צודקת ושוויונית. מי שסבור כי הציונות אינה גזענות הוא המסכן את קיומה של ישראל, שכן ישראל במתכונתה הנוכחית לא תאריך ימים.
    דעתי על דב חנין מקובלת ע"י תומכים רבים של חד"ש

    לסמולן
    תודה על ההזמנה. כל עוד אפשר לחגוג כאן ללא צנזורה אכזרית (אני מבטיח לא להפר את כללי האתיקה וכמובן לא לכתוב דברים בניגוד לחוק – הוצאות דיבה וכו') אני מציע להתחיל כאן עם כוסית של מי מדמנה מדיר גורי החזירים, להמשיך בכוסית מי בארות מורעלים ולקנח בקוקטייל של המיץ של הזבל. מדוע אדם כמוך, שיש לו מה לתרום לדיון, מתבזה באתר דיר גורי החזירים – כפי שהגדיר אותו מיודענו הגדרה קולעת?

    עניתי לך בנושא השגותיך לספרו של יהודה שנהב ב'העוקץ'. עוד לא פרסמו. נראה לי כי קשור קשר כלשהו גם לדיון זה:

    "שנהב מציין בזהירות שהוא פסימי כסוציולוג, אבל אופטימי כאיש פוליטי. כמדומה שאין בכלל בעיה לזהות בתור איזה קול הוא מומחה, ובאיזה קול הוא לא יודע מהחיים שלו".
    –ראה תגובתי http://kedma.co.il/index.php?id=2784&t=pagesלא אתווכח איתך אם שנהב יודע או אינו יודע מהחיים שלו. מה דעתך על התואר סוציולוג פוליטי?

    "…מה שהוא ממליץ עליו היא תכנית הקנטונים הבן גוריונית. ושולל את מדינת כל אזרחיה".
    –שנהב" :העניין בשלב זה אינו בפרטים, אלא בכוונה הכללית לשנות את צורת המחשבה מתוך הנחה שאם לא נחזור אליה – היא תחזור אלינו. קיימים שלושה מודלים אנליטיים אפשריים לארגון המשטר במרחב בעקבות פתיחת 1948". (עמ' 155)
    שנהב מונה את המודלים האפשריים. הראשון, מדינת כל אזרחיה, הוא הפחות מועדף והבעייתי מכולם לדעתו של שנהב. שלילה בוודאי שאין כאן.
    השני הוא מודל שוויוני בחלוקת הריבונויות הנותן ביטוי לזכויות לאומיות ודתיות מלאות לשני העמים.השלישי הוא מודל קונסוציונלי, מתורגם גם "דמוקרטיה הסדרית". על מודל זה ניתן לקרוא בהרחבה במסתו של יואב פלד – "זרים באוטופיה: מעמדם האזרחי של הפלסטינים בישראל" , תיאוריה וביקורת מס' 3, עמ' 21-35

    מודל זה, ע"פ שנהב, מניח זכויות לאומיות ודתיות של העמים שיבואו לידי ביטוי באמצעות חלוקת המרחב למרחבים לאומיים קטנים יותר ולקהילות דתיות ואזרחיות במתכונת של קנטונים. "זהו מודל פרגמנטרי שמאפשר גמישות גדולה – וגם קשה מאד לתכנון וליישום – אבל אני מניח שזה יהיה המודל שיווצר כברירת מחדל בתהליך עתידי". (עמ' 156)אם בן גוריון מסכים עם התוכנית הזאת, הוא מוזמן לקום ולהצטרף לבל"ד.

    מסתבר ששנהב כן יודע מהחיים שלו: "האם יש סיכוי לכך שזה יקרה באופן לא אלים? נראה שלא. בניתוח האוטופי שהצעתי השארתי מחוץ לתמונה את ממד הכוח, את הפחד מפני שינוי, את ההתפרקות ממשטר הפריבילגיות [בן גוריון עוזב בזעף את מפלגת בל"ד ומקים את רפ"י] שמחולקות כיום ואת האינטרסים הפרטיקולריים של כל אחת מהקבוצות. השארת ממד הכוח מחוץ למסגרת הניתוח היא עמדה פרדוקסלית בעבור סוציולוגים המאומנים בזיהוי מבני כוח בכל פעולה או אמירה. עמדה ראליסטית תהיה שמבנה הכוח הקיים יתקשה לעכל חזון כזה ויתעלם ממנו. במילים אחרות, הסיכוי שאופציה כזו תתממש באופן וולנטרי הוא אפסי". (עמ' 163).ועל זה כבר אמרו חכמינו: בחורבן הציונות ננוחם. שכן הצעתו הנדיבה של בשארה כנראה לא תתקבל ע"י הציונים החוששים – חששם היחיד – לוותר על הפריבילגיות, דבר היוביל – ע"פ שנהב וע"פ אחרים – לחורבנה של ישראל. לו היתה הציונות לבדה נחרבת, הרי זאת גאולתנו, אך משתיחרב ישראל כולה, תוך מרחץ דמים שכל כולו באשמתם של הציונים, לא ישאר לנו אלא להתנחם גם בחורבנה של הסיבה לכל אותו מרחץ דמים – חורבנה של הציונות. (ראה עוד על כך :מגילת איכה).

    "ובין המוזרויות בספר, אפשר למנות את ההשתקה
    הקיצונית של עצם קיום האינתיפדה השניה… בלי האינתיפדה השניה, המיתולוגיה של שנהב חסרה".
    — לא זה נושא הספר. על כך נכתבו ספרים רבים. אני בטוח כי קראת את חלקם. שנהב מניח כי הנמען האידיאלי מכיר את הספרים הרלוונטים. את רובם הוא מזכיר ומפנה אליהם בהערותיו.

    "סנקטיפיקציה של הברית שלומניקים – שנהב נזהר לא לקרוא להם כך, כי באמת בובר ומאגנס לא משתלבים טוב עם השם הזה. לא משנה, משנה שהוא מקפיד להסביר שהם ראו את עצמם כציונים".
    –שנהב: "כבר בשנות השלושים של המאה העשרים התריעו אינטלקטואלים כמו בובר, מאגנס, סימון והנס כהן, שהשתייכו למעגלי תנועת 'ברית שלום' ו'איחוד',על הצורך לדאוג לזכויות היהודים. בקונגרס הציוני בשנת 1921 הציע בובר – וכמותו הציע גם מאגנס ב 1929 – לנסח את זכויות היהודים." (עמ' 36, מתוך תת הפרק "הזכויות של היהודים").

    גם אייל ניב – "כיצד הומצא הרוב היהודי", מקפיד להסביר שהם ראו את עצמם כציונים. אתה מיתמם, היות ואתה יודע כי דעתם לא התקבלה בקרב התנועה הציונית, וכי ההגדרה לציונות, שנקבעה ע"י הרוב בתנועה הציונית, והוכרה כגזענות ע"י האו"ם בשל כך, לא היתה מקובלת עליהם. עצם השתתפותם אז בקונגרס הציוני משול לדעתי להשתתפותה כחברה מן המניין של מפלגת בל"ד במה שמוגדר ע"י גורמים מסוימים 'הפרלמנט הציוני'. שנהב מקפיד להסביר שהם ראו את עצמם כציונים ממש כשם שהמגיב הסקרן מקפיד להסביר שהוא רואה אותי (או את מפלגת בל"ד?) כציונים.

    שנהב: "אמנון רז קרקוצקין מנסח כיום מחדש את חשיבות העיסוק בזכויות היהודים במצב ההיסטורי הנוכחי, שבו הדיון בזכויות מוקדש כולו לזכויות הפלסטינים בשל הא-סימטריה הפוליטית הנוכחית במרחב" . (עמ' 37)
    "אנו היהודים הם אלה הזקוקים להכרה, והפלסטינים הם הגורם היחיד שיכול להעניק הכרה זו. מול ההסתמכות ההיסטורית של הציונות על הכוחות הקולוניאליים המערביים, עלינו לבקש את זכויותינו מבני הארץ. זה עשוי להישמע מופרך ותמוה כאשר נאמר מצד מי ששותף לקולקטיב הכובש והמדכא, אבל זה הבסיס לחשיבה פוליטית רצינית ואמיתית".מתוך: "מדינת ששת החודשים: ישראל, הכיבוש והעמדה הדו-לאומית" – אמנון רז-קרקוצקין (אתר מחסום)http://212.179.113.235/mahsom/article.php?id=5501

    "שנהב פחות או יותר מבטא מחסור בהתלהבות מהשילוב הפוליטי עם הערבים. מוזר מאד"
    –שנהב: " גם אם הפלסטינים דחו לפני 1948 אופציה אטרקטיבית כמו תוכנית החלוקה [פפה ויגיל לוי מתנגדים לגרסה זו, אתה בוודאי מקבל אותה] , יש כיום אפשרות לדיאלוג פורה על חלוקה מחדש של המרחב תוך שמירת זכויות היהודים". (עמ' 37) . אציע לך לקרוא בעיון גם את תת הפרק 'זמן משותף' (עמ' 147-151) כדי להיווכח כי גם טענתך האחרונה , כמוה כשאר הטענות שהעלית, נכונות ממש כשם שטענותיו של המגיב הסקרן בדבר היותה של בל"ד מפלגה ציונית נכונות.

    לעודד
    אינני מרקסיסט, אינני קומוניסט, אינני איסלמי(סט)ואינני מתכוון לשלול או לחייב דברים בהם איני מתמצא.
    המס' שהבאת ייתכן מאד שהם נכונים כשלעצמם, אך כדי למדוד עוול (נניח, לצורך הדיון, כי אפשר לכמת את העוול למס' כלשהו) צריך לשים מקדם מתאם (מקדם פרופורציה) . כמה מוסלמים יש בעולם לעומת כמה ציונים?וזו רק השאלה הראשונה העולה בראשי. לא טרחתי להשוות לאחרים, היות ואין זו הצדקה לדידי לפשעי הציונים, עליהם יש לי אחריות קולקטיבית למרות שאני אישית אנטי ציוני.

    שאול אינו ראוי לתגובה אלא ליריקה בפרצופו. כל התייחסותו לנושא יצחק לאור גרם נזק וטרדה לכל המעורבות (החלוקות בדעותיהן) בטיפול בעניינו. נסיונותיהם שלו, של עידו לם, של יהודה בלו
    להכפיש את כל מי שתומך בדעותיו של לאור ולשייכו לתומך במעשיו הנפשעים, כרגע לכאורה, מעידים על כוונותיהם האמיתיות, המחליאות, של אלו. אסתפק בביטוי 'גועל נפש צרוף' כי נושא האונס חשוב לדעתי יותר מלהתנגח עם חלאות כמותם. קח עוד אחת, שאול, היישר לפרצופך, אחת בדיוק כמו זו שירק ראאד סלאח בפני הקלגס הציוני.

  12. ימים שבהם המדינה הולכת ומנחיתה עוד ועוד מהלומות על כל מי שמעז לבקר אותה ומתחילה לרדוף פעילים וארגונים פוליטים, מה שאתה מציע כאן זה קמפיין להבחנה בין ביקורת "לגיטימית" וביקורת "לא לגיטימית"?? כלומר, מה שחשוב עכשיו זה לא להמשיך למחות נגד הרדיפה אלא פשוט לסמן את הגבול במקום אחר? מה שחשוב עכשיו זה שאנחנו – אלו שהביקורת שלהם "לגיטימית" כי הם אינם "שוללים את זכות הקיום של מדינת ישראל" – נבחין ונבדל את עצמנו מההם – אלו שהביקורת שלהם אינה "לגיטימית"? אנחנו צריכים בכלל לקבל ליטוף על ידי המדינה, בעוד שההם…

    אחד הדברים שעצובים בפוסט הזה – פוסט שמנסה למחות על הטשטוש בין דעות ותפיסות עולם שונות – הוא שאתה עושה כאן בדיוק את מה שאתה יוצא נגדו. אתה מוחה על כך שזורקים אותך לסל של הלא לגיטימים, אבל מה שאתה מציע הוא להשאיר את הסל ופשוט לזרוק אליו מישהו אחר, במקרה הזה את "אנשי שלילת זכות הקיום של ישראל". אותם אתה מכנה סהרוריים, אתה רומז שהביקורת שלהם לא לגיטימית, ובקרבם אתה לא טורח לעשות הבחנות: נראה שעמדה שתתנסח במונחים של "לזרוק את היהודים לים" תוכנס לסל הלא לגיטימי ביחד עם עמדה שתקרא "לבטל את מדינת ישראל כמדינה
    יהודית".

    כאמור, אני לא מבין אותך.

  13. ליריב

    על הדרת הערבים ואפלייה כבר כתבתי לך במקומות אחרים. מאחר שלא התייחסת אני פשוט מניח שעוד לא היה לך מספיק זמן לקרוא ולהתעמק, אז בשביל מה להעמיס עלייך עוד?

    באשר ל"יהוד המרחב" באמת הייתי צריך להתייחס. האם אתה מכיר או מסוגל לחשוב על ציונות שאינה כוללת איזשהו "יהוד המרחב" (המילה "מרחב" מתיחסת לכל אותם 22,000 קמ"ר של המדינה ה"יהודית", כן?)? אולי אתה מדבר על "ציונות רוחנית", כזו שמתחזקת מחו"ל כמה ישיבות ואיזו אוניברסיטה עברית בירושלים? 😉

    ומה-זה בכלל "אנטי-מהותנית"? ואיך תנועה "לאומית" יכולה להתקיים בלי שאיפה של בני הלאום למשול בעצמם ולא להיות נתונים לשלטון של רוב מבני עם זר?

    לדרור

    לא הבנתי את הצורה המוזרה שלפיה אתה "מכמת את העוול" באופן "יחסי"… מה הרעיון המוזר הזה ואיך מישמים אותו? אם, נניח, במלחמת איראן עירק נהרגו מליון וחצי אנשים, אז צריך לחלק את זה לפי מס' התושבים של שתי המדינות ולחלק בשתיים? ואם סדאם טבח בגז 20,000 כורדים במכה אחת, אז זה צריך להתחלק לפי מס' הכורדים או לפי מס' כלל תושבי עיראק – ואולי בכלל צריך לחלק את זה למספר כלל המוסלמים בעולם וגם במספר השנים שהאיסלאם קיים? ומה לגבי עוולות ומעשי הטבח שעשו המוסלמים ביהודים לאורך ההיסטוריה? – האם צריך להשוות את זה למספר היהודים או למספר המוסלמים, ואולי בכלל גם זה צריך להיכלל בחשבון של מערכת היחסים ציונות-ערבים?…

    ובכלל, למה "יחסי"?!?

    הרי, בתור אזרח העולם והומניסט, אתה אמור לבחון איזו אידיאולוגיה ואיזו תרבות מזיקות ליותר אנשים באופן גלובאלי, ולאורך יותר זמן, ולהלחם בראש ובראשונה באותן אידיאולוגיות ו-או אותן התרבויות שמזיקה ביותר, לא? מהבחינה הזו המאבק האובססיבי שלך בציונות זה כמו לתת חצי אקמול למישהו שיש לו גם סרטן וגם איידס…

    ובכלל, הרי ההצעה שלך לבטל את המדינה הציונית כי היא "גורמת איזה סוגים של עוול" מנותקת משני סוגי עוולות אחרות שהם אולי יותר משמעותיים:

    א. העוול שנגרם, לפני הציונות, למליוני יהודים שחיו בגלות וסבלו מאפליות ורדיפות ומעשי רצח לאורך מאות רבות של שנים, וגם לא הפסיקו להתאבל על חורבן ארצם ואובדן חרותם הלאומית והמשיכו להתפלל שלוש פעמים ביום: "תקע בשופר גדול לחרותנו ושא נס לקיבוץ גלויותינו, וקבץ נידחינו יחד מהרה מארבע כנפות הארץ לארצנו"…

    ב. העוול שצפוי להיגרם וודאי, אחרי הציונות, למליוני יהודים בארץ כתוצאה מאובדן חרותם הלאומית שאליה התרגלו והפיכתם לקהילת מיעוט נרדפת במדינה שבה שולט רוב ערבי-מוסלמי – שכבר היום מדבר על אותו עתיד שבו היהודי האחרון יסתתר מאחרי העץ והאבן שיסגירו אותו לידי המחסל המוסלמי…

    ואם בעוול האחרון עסקינן – מדוע אתה חושב שאתה מחוייב יותר למנוע את העוולות שמעוללת הציונות כרגע (ושבעצם צריך לחלק גם אותם במספר המוסלמים בעולם, לא?) ואינך מחוייב למנוע תחילה את העוולות שמעולל המשטר הערבי-איסלאמי-פאשיסטי שצפוי להחליף אותה – אשר גם פוגע ביהודים וערבים כיום וגם צפוי לפגוע בהם עוד-הרבה-יותר אחרי שיחליף לשיטתך את הציונות?

    בסיכומו של דבר, נראה לי שהאנטי-ציונות שלך נובעת יותר מאיזו אובססיה אנטישמית חולנית ולא מהומאניזם דגול או משאיפה למנוע עוולות, מה אתה אומר?

    כמעט נ.ב

    לעניין הטענה של רז קרקוצקין: ""אנו היהודים הם אלה הזקוקים להכרה, והפלסטינים הם הגורם היחיד שיכול להעניק הכרה זו. מול ההסתמכות ההיסטורית של הציונות על הכוחות הקולוניאליים המערביים, עלינו לבקש את זכויותינו מבני הארץ. זה עשוי להישמע מופרך ותמוה כאשר נאמר מצד מי ששותף לקולקטיב הכובש והמדכא, אבל זה הבסיס לחשיבה פוליטית רצינית ואמיתית". וגו'

    הוא טועה: אנו אנו היהודים בני-הארץ; הערבים הם הם הגורם האימפריאליסטי-קולוניאליסטי הכובש והמדכא; ואנו היחידים שיכולים להעניק להם הכרה בזכותם להמשיך ולשבת בחלק מהארץ הזו ולהקים בו מדינה ולנהל את חייהם בעצמם. לא להיפך.

  14. הטענה שלך שהקיום של המדינה היהודית הוא לא לגיטימי היא טענה לא לגיטימית. הטענה שהטענה שלך היא לא לגיטימית היא טענה לגיטימית. הטענה שלך שהטענה שהטענה שלך היא לא לגיטימית היא לא לגיטימית. והטענה שצריך לזרוק אותך ואת הטענה שלך אל סל האשפה הקרוב ביותר היא לגיטימית באבו-אבוהא.

    באופן עקרוני, אם אתה חושב שזה לגיטימי לרצות לשלול ממני כיהודי את הזכות לחיות כעם חופשי בארצי ומדינתי הלאומית, אני חושב שזה לגיטימי לרצות לשלול ממך את זכות הדיבור, וגם את כל שאר "זכויות האדם" והלגיטימציות שהוענקו לך בטעות על-ידי שלטונות המדינה היהודית-ציונית לאורך השנים.

    באופן עקרוני, אני גם חושב שאם מישהו חושב שזה לגיטימי להפוך את המדינה היהודית העצמאית היחידה בעולם לעוד מדינה ערבית-מוסלמית ממוצעת, אז לגיטימי שהמדינה היהודית הזו תרצה להתייחס אליו, מראש, כמו שנהוג להתייחס לאנשים מסוגו בכל מדינה ערבית-מוסלמית ממוצעת…

    למקרה שלא הבנת, או שאתה חי באיזו בועה ואתה לא מכיר, הנה דוגמית למה אני מתכוון:

    אח'לה מובייל, הא? – בתור אחד שנמצא באותו צד עם אחמדינג'אד אני בטוח שאהבת! 😉

    בכל מקרה, את ההגיון של הדברים אני בטוח שאתה מבין. נו, לא נראה לך לגיטימי???

  15. האם קפצת כנשוך נחש כאשר המדינה הפעילה אמצעים דומים – ואף גרועים ודרקוניים יותר מאלו שמציע בלו – כנגד מפגינים "כתומים" ואנשי "זו-ארצנו" למיניהם, כאשר אלו יצאו להפגין ולמחות על טרנספר אכזרי של אלפי יהודים מבתיהם???

    שלא תהיה אי הבנה: אני דווקא הייתי בעד הטרנספר האכזרי ההוא – שהיה למעשה טיהור אתני ופשע נגד האנושות לכל דבר ועניין (כן, יריב) – ואני דווקא נגד האופן המטומטם, והמרושע והמסורבל, שבו מתנהלת המדינה בכל מה שנוגע לתוואי גדר ההפרדה (המבורכת לכשלעצמה) במקומות כמו בלעין ואחרים(!!!). אבל הצביעות האנטישמית המתועבת של אנשים כמוך פשוט זועקת לשמים ומוציאה אותי מהכלים!

    אותם "יפי נפש" (במרכאות כפולות ומכופלות) שנלחמים על זכות השיבה וזכויות הקניין הקמאיות שיש לכל "פליט" "פלסטיני" שנולד בצ'ילה על איזה חושה שבנה הסבא המצרי שלו בשייח מוניס, גם רצים לשייח ג'ראח או לחברון או לסילוואן או לגוש עציון בכל פעם שהיהודים טובעים את זכויות הקניין שלהם על בית יהודי שנשדד על-ידי הערבים בפרעות תרפ"ט או במהלך הכיבוש והטרנספר שביצעו הירדנים בשנת 1948. אותם אלו שרצים להכיר בזכויות להגדרה עצמית וללאומיות של הפלסטינים – שכל מה שעומד מאחוריה זה העובדה שהם נפלו במקרה בשטח "פלשתינה-א"י" שצירו גנרלים בריטים וצרפתים אחרי מלחת העולם הראשונה – הם אותם אלו שמדקדקים בציצי הציציות של זכות ההגדרה העצמית של היהודים – למרות שלאלו האחרונים יש פה היסטוריה של אלף שנה בהן היו להם פה ממלכות ומלכים משל עצמם, ועוד אלפיים שבמהלכן הם המשיכו להגדיר את עצמם כקולקטיב; ראו את עצמם (וגם נתפשו על-ידי אחרים) כגולים בכל מקומות תפוצתם; והתפללו שלוש פעמים ביום: "תקע בשופר גדול לחרותנו ושא נס לקיבוץ גלויותינו, וקבץ נידחינו יחד מהרה מארבע כנפות הארץ לארצנו"…

    פשוט גועל נפש!

    ובאשר ליהודה בלו – לא, הוא לא האידאולוג שעומד מאחורי "פורשי מחסום", הוא אפילו לא כותב אצלנו (עד כמה שאני יודע) ולמען האמת ל"פורשי מחסום", כנראה בניגוד אליך ולחבריך, אין איזה גורו או גורואים שמכתיבים את האידיאולוגיה – אפילו לא הרצל… מה שכן, אם להתייחס למאמרו האחרון; אני לא יודע לגבי "פוסט-ציונים", אבל בכל מה שנוגע ליחס ל"אנטי-ציונים" ההצעה של בלו מתונה מדי לטעמי. הרבה הרבה יותר מדי…

    אתה צריך להבין, מר ניסים, הבקשה-דרישה של היהודים הציונים מהפלסטינים ותומכיהם היא הדבר הכי פשוט וצנוע שיש בעולם, וגם הכי פחות פוגעני: תנו לנו לחיות בשקט כעם חופשי וריבון על עצמו במדינה הזעירה שלנו. זה לא מונע מאותם הערבים שמגדירים עצמם "פלסטינים" להקים מדינה עצמאית משלהם לצידנו, וזה לא מונע מאותו מיעוט ערבי שישאר בתחום המדינה היהודית, ושירצה להמשיך לחיות בה, להנות משוויון אזרחי מלא – ממש כמו שהוא נהנה עד היום – ואולי עוד אפשר יהיה לשפר היכן שצריך… אתם אפילו לא צריכים יותר לוותר על אדמות ושטחים שנמצאים ברשותכם, פלסטינים יקרים, אלא פשוט להסכים ולקבל את מה שפחות או יותר כבר קיים, ולהסכים איתנו על גבולות סבירים לשתי המדינות.

    זו, כאמור, הדרישה הכי בסיסית ומינימאלית שבני-אדם יכולים לבקש, ומי שאינו רוצה לקבל אותה; ומי שמתעקש לשלול מהיהודים את הזכות לחיות כעם חופשי וריבוני במדינה הזעירה שהקימו; ומי שמוכן להמשיך ולשפוך את דמם של היהודים ואת דמו שלו עד שיכנעו לרצחנותו (כמו שמציע דרור בל"ד לעיל); הרי הוא אנטישמי ונאצי או בוגד שעוזר לנאצים – וכנגד אנשים כאלו יש חוק מאוד מסויים במדינה, וגם עונש מאוד מסויים שקבוע בחוק הזה, שבהחלט הגיע הזמן שהמדינה תתחיל לכבד וליישם.

    קאפיש?!?

  16. אלי ניסים אני לא מכיר אותך אבל מעולם לא תמכתי בהצעה של יהודה בלו ומן הסתם אתה עוד פסיכי מן הרשת. מעבר לכך אני קורא לכול אנשי השמאל ההומניסטים להקיא ולהוקיא את המתכנה דרור בל"ד, במונחים של מלחמת העולם השנייה האיש היה סטליניסט ורוצח שחותם על ברית עם הנאצופאשיזם בחום כמו שהוא עושה היום עם האיסלמופשיזם בירוק, זה לגיטימי חילוקי דעות אבל שמאל שדרור בל"ד הוא חלק ממנו הוא פשו לא שמאל נקודה.

  17. לדרור בל"ד,
    היכן ראית שאני יוצא נגד עדאללה?

    למעשה, וזו גם תשובה לינאי, זה תרגיל מדהים ברטוריקה.
    הבעתי פה עמדות של דב חנין (+-) ברטוריקה של, נניח, רובי ריבלין, והנה אנשים התבלבלו.

    "ישראל" היא מסומן כמעט ריק. היא יכולה להגיד כמעט הכל. לשמור על הלגיטימיות של ישראל, זה לכן, בהתאמה, משפט ריק כמעט לחלוטין. זה לא אומר לקבל את הכיבוש, את אפליית המיעוט הערבי או את השוויון-לייט שהכאילו-שמאל רוצים לתת לו. זה אומר לצאת נגד שלילת זכות הקיום של ישראל.

    אז מה הכוונה בכל זאת ב"ישראל"?

    בפוסט הזה [http://www.notes.co.il/yariv/65003.asp] יש תשובות מדוייקות מה זה בשבילי "ישראל" – בהחלט מדינה של שוויון מלא למיעוטים, תוך כדי קבלת זכותו של הרוב היהודי להגדיר אפיונים תרבותיים-יהודיים למדינתו, כל עוד זה לא על חשבון המיעוט הערבי וכל עוד מכירים בקול שלו כמיעוט לאומי ולא רק כפרטים.

    וכן, אני מוכן לצאת למאבק למען הלגיטימיות של המדינה הזו להתקיים. אני לא חושב שכדי שזה יקרה נצטרך לעשות "עולם ישן נחריבה", ובעצם לעשות פירמוט לכל מה שיתקיים פה עד כה, במאה + שנים של ציונות מייהדת ודכאנית (כפי, שאם אני מבין נכון, מציע דרור בל"ד).

    מי שלא מבין את זה, חבל. אפילו חראם. שכ אין לו על מה להגן פה במדינתו, רק את מה להרוס או לשנות.

  18. הרי האי הוא עבד כי ימלוך פחדן ומתרפס בזוי שהכוח היחיד שהוא יכול להפעיל הוא על אישה שכול חטאה רחמנא ליצלן שהיא לא אנטי ציונית! לראות אותו ולהיגעל.

  19. אכן אתה לא מבין אותי והצדק עמך. התרשלתי בניסוח הפסקה האחרונה. בעיקר שכחתי כמה מרכאות קריטיות וכמה הסתייגויות חשובות. להל"ן התיקון:

    רק חבל לי על מה שנראה כנאיביות גדולה, או היתממות, של המכון; נדמה לי שלא "השוליים הסהרוריים" של אנשי "שלילת זכות הקיום של ישראל" (אגב, לא תמיד ברור למה הכוונה פה בעצם) מטרידים את משרד החוץ. אני חושש שגורמים במשרד הזה ובממשלה בכלל, דואגים דווקא ממותחי הבקורת העניינית, ולכן דואגים לזהות אותם עם שוללי זכות הקיום. העירפול, ולא התיחום, הוא האינטרס שלהם.

  20. מה נסגר איתך, יריבי? שוב פעם "אפליה"? שוב "שוויון ליט" וגם: "הכרה בערבים אזרחי ישראל "כמיעוט לאומי ולא רק כפרטים"?

    אתה שוב מניח כאילו קיומה של "אפליה" זה אקסיומה. כאילו אין שאלה אם היא קיימת.

    אז הנה ההוכחה שהיא באמת קיימת – אפליה נגד יהודים ולטובת הערבים, כלומר. זהו ה"מניפסט" שהבאתי לך קישור אליו אבל מאנת לקרוא:

    ———————————–

    "ערביי ישראל הם אזרחי סוג א – אין שום חובות ויש המון זכויות.

    יהודים בישראל הם אזרחי סוג ב – יש המון חובות ואין זכויות.

    יהודים שכמונו – אנו, אזרחים סוג ב שנאלצים לשלם ארנונה, חשמל, מים, מיסים ואגרת טלוויזיה כחוק ובנוסף לעשות 30 ימי מילואים בשנה וזאת כדי להגן על ארצנו ובכדי לממן את אזרחי סוג א ערביי ישראל – אנחנו אלה שלימדנו את ערביי ישראל שלהם מותר הכל! "אנחנו" הכוונה מהאזרח הפשוט ועד קצה הפירמידה, ובדרך – בתי המשפט, המשטרה.

    1. הטבות לערביי ישראל – שוד,גניבות והרס:

    לערביי ישראל מותר לגנוב הכל מארנקים ברחוב ועד ציוד הנדסי מחקלאים ואם נתפוס אותם ונביא אותם לתחנת המשטרה נעצר מייד בגלל סיפורי הגנב שהעלבנו אותו, ובית המשפט- ישחרר אותם מייד מכיוון שפגענו בזכותם הלגיטימית לגנוב.

    מותר לערביי ישראל לדרוש מכל בעל עסק בבאר- שבע פרוטקשן.

    מותר לערביי ישראל לגנוב לחקלאים צאן בקר וציוד בעשרות מיליונים.

    מותר לערביי ישראל בישובי העמק והגליל לאיים על מגדלי בקר היהודים, להרעיל את עדרי הבקר שלהם ולשרוף את שדות המרעה שליד המושבים היהודים שמנסים להתפרנס בכבוד (כדי שיוכלו לשלם מספיק מיסים למדינה שתוכל להעביר את התשלומים לאזרחי סוג א).

    מותר לערביי ישראל לגנוב מתכות מכל הבא ליד ורצוי מאנדרטאות זיכרון של יהודים או תמרורי דרכים או צינורות גז של בתי יהודים
    (כאשר המשטרה עוצרת אותם בתי המשפט משחררים אותם בקנסות מגוחכים).

    ה"דו קיום" האמיתי בישראל קיים בפשיעה החמורה: דו קיום בשיתוף מדהים בין הפלסטינים שחיים בישראל שמכונים "ערביי ישראל" לפלסטינים שחיים ביהודה שומרון ועזה.(אני יכול לרשום לכם ספר עב-כרס בנושא!).

    75% מהפשע בישראל על כל סוגיו מתבצע ע"י ערביי ישראל (מוזר כאשר יש עוצר מלא על יהודה ושומרון אחוז גניבות המכוניות יורד דרמתית- תופעת טבע מפליאה)

    90% משריפות היערות בישראל נגרמות מהצתות מכוונות המבוצעות ע"י ערביי ישראל = כולם יודעים זאת אבל מעלימים עין. (תמיד כ"שיש בעיות" עם ערביי יהודה, שומרון ועזה בצירוף מיקרים יש עלייה ב 400% במקרי הצתת היערות- עוד תופעת טבע מפליאה).

    ואם ביערות עסקינן ערביי ישראל כורתים את עצי קק"ל בניגוד לחוק כדי להרחיב את הכפרים שלהם וכדי למכור את העצים. כאשר הם נתפסים ע"י פקחי קק"ל שמחרימים להם את הציוד הכריתה הם מביאים מייד תגבורת מהכפר ומנסים לבצע לינץ בפקחים (נשאלת השאלה: מה הטעם לעצור אותם אם בית המשפט והמשטרה ישחררו אותם מייד? )

    מותר לערבים להזרים שפכים בכוונה תחילה כדי לזהם את מקורות המים שלנו (ואל תפלו בפח כמו רבים אחרים – הביוב שזורם ברחובות הוא הרי למען יראו את מסכנותם כביכול, זה משרת את מטרתם).ואם במים עסקינן – ערביי ישראל מבזבזים כמויות מים ללא הגבלה וללא תשלום!!!. כמויות המים האדירות שנגנבות בכפריהם ידועות למקורות אבל אסור לנתק אותם (אזרחים סוג א).

    2. הטבות לערביי ישראל – נדל"ן:

    מותר לערביי ישראל להשתלט על שטחים לא להם – הרי החוקים הם רק לאזרחי סוג ב.

    מותר לערבים לבנות ווילות מגדלים ומסגדים בכל הארץ בלי תכנון ובלי אף אישורי בניה.

    עובדה : הידעתם כי משפחת המחבל שביצע את הפיגוע בישיבת הרב מתגוררת בבית לא חוקי עם תוספת בניה נוספת של 400מ"ר לא חוקית ובתי המשפט הנשלטים ע"י אנשי השמאל לא מאפשרים להרוס את הבית הלא חוקי.

    שאל\י את עצמך?
    מה יקרה לכם ולביתכם אם הייתם בונים בית לא חוקי בכיכר המדינה או ברמת אביב ג ?

    מותר להם לגור בישובים יהודיים, אך אסור ליהודי, הרוצה בכך, לגור בעיר ערבית.(מהומות בפקיעין).

    הערבים כל כך "מקופחים", עד שברשויות המקומיות שלהם ערביי ישראל מעסיקים את כל החמולה , וכל שתי דקות דורשים ומקבלים מענקים מהממשלה כדי שהרשויות לא יקרסו. ואם מענק כזה מתעכב אפילו ביום, זאת כמובן "ההוכחה" לכך שישראל היא גזענית.

    ערביי ישראל כל כך "מופלים", עד שכל המגזר הזה חי בבתים צמודי קרקע, כלומר וילות, ובפועל – טירות ענק הבנויות על דונמים רבים.

    מאות אלפי בתים במגזר הערבי נבנו שלא כחוק – ואל תספרו לי ש"אין להם תוכניות מתאר", כי הסיבה לכך היא שהם לא עושים שום צעד בכיוון של תכנון המרחב העירוני. שהרי, למי שלא יודע, ועדת התכנון המקומית היא זו המאשרת תוכניות מתאר מקומיות, וזו האחריות של הרשויות המקומיות הערביות לדאוג לאנשיהם.

    אבל הרבה יותר קל לבנות בניגוד לחוק בישראל: אף אחד לא מעז להרוס בית של ערבי – בעוד שאם אני רק אתקין פרגולה או אסגור מרפסת שלא כחוק, יעמידו אותי מיד לדין ויחייבו אותי בהוצאות ההריסה ובהוצאות משפט, בנוסף על הקנס.

    כל אחד מערביי ישראל חי על ג'בל משלו כאילו האדמה היא משאב לא מוגבל בארץ הזו:

    תושבי סכנין מתלוננים על "הפקעת אדמות" – רק שוכחים לציין שבסכנין חיים 20 אלף איש על שטח של 8,000 דונם , בעוד שברמת גן לדוגמא חיים למעלה מ-150 אלף איש על שטח של 12,000 דונם כשרבע ממנו הוא פארקים וגנים.

    אין שום צל קטן של ספק – חיים טוב, ערביי ישראל תושבי ארצנו:

    כאשר אתם נוסעים צפונה מספיק לנסוע בוואדי עארה ולראות על איזה שטח יושבים יישובים כמו אום אל פאחם ומוסמוס. או אם אתם נוסעים דרומה תראו כיצד אדמות הנגב נכבשו בידי עשרות יישובים לא חוקיים (מה לעשות שחוקי התמ"א חלים רק על אזרחי סוג ב).

    3. הטבות לערביי ישראל – פטור תשלומי כספים ופטור מתשלומי מס:

    מותר לערביי ישראל לא לשלם ארנונה (לא ישלחו אליהם פקחים עירייה בגלל שהם אלימים).

    מותר לערביי ישראל לא לשלם אגרת טלוויזיה (לא ישלחו אליהם פקחים\מעקלים הביתה!)

    מותר לערביי ישראל לקבל חשמל חינם כי הם מוסלמים (רשימות בחברת החשמל).

    מותר לערביי ישראל לקבל מים חינם כי הם מוסלמים (רשימות בחברת מקורות).

    מותר לערביי ישראל לקבל מקופת חולים חיסונים חינם לנוסעים למכה (כשאסע לאפריקה החיסונים שלי יהיו על חשבוני מכיוון שאני אזרח סוג ב).

    מותר לערביי ישראל שהמועצות שלהם יהיו בגרעונות של עשרות מיליוני שקלים ושאנו נשלם מכיסנו עבורם. אם לא נשלם אזי אנו פוגעים "באוכלוסיה חסרת ישע" והם יפנו לאו"ם ול"בית המשפט בהאג" ויבצעו פסטיבל "קיפוח" בערוצי החדשות ובעיתונות השמאלנית.

    4. הטבות לערביי ישראל – רצח על הכביש:

    מותר לערבים לנהוג עם עשרות הרשעות במשאיות לא תקינות ולסכן (ולהרוג) אחרים. מסתבר שערביי ישראל גם מעורבים ב 75% מהתאונות עם נפגעים בישראל למרות שהם רק 25% מתושבי ישראל.

    ראו לדוגמא את נהג המשאית הערבי ישראלי שרצח לפני 3 חודשים משפחה שלמה ואח"כ טען שהוא לא אשם והוא ומשפחתו בבית המשפט (כמובן גם השופטים לטובת ערביי ישראל המקופחים) תקפו את כל העיתונאים וקרובי המשפחה שרצח. ואז מה עם יש לו כבר 88 הרשעות קודמות הוא עדיין יכול לנהוג מכיוון אזרח סוג א.

    בכל כבישי הנגב משתוללים הנהגים הבדוויים מסכנים במודע ומנסים להוריד מכוניות עם ילדים קטנים לתעלה – תשאלו את תושבי ערד…

    5. הטבות לערביי ישראל – לימודים באוניברסיטה:

    מותר למרצים הערביים לזרוק מהרצאה באונ' ו/או מכללה, סטודנט שמגיע להרצאה בלבוש צה"ל, כי זה "מפריע" למרצה במהלך השיעור.(ואף אחד לא פוצה פה, כי זה במסגרת החופש האקדמאי).

    מותר להם להתקבל לטכניון ולאוניברסיטאות בסדר עדיפות גבוה יותר מאשר כל סטודנט אחר וזאת במסגרת "אפליה מתקנת" שאנחנו נותנים להם!!!

    הסטודנט הערבי מתקבל אם ממוצע ציונים נמוך ביותר לכל פקולטה שיחפוץ בכך ואם לא אז מייד נקבל את "פסטיבל הקיפוח".

    הסטודנט היהודי מתחיל ללמוד כשהסטודנט הערבי מסיים את התואר – הרי הסטודנט הערבי לא צריך לשרת אף לא יום אחד במסגרת שירות לאומי כגון: בתי חולים (שמלאים במטופלים ערבים), תמיכה בנזקקים, שירותי סעד ורווחה, בניית הארץ ויש עוד עשרות דוגמאות!

    מותר לערביי ישראל להתקבל לעבודה בכל המגזרים אחרת הם מאיימים בבג"צ.

    6. הטבות לערביי ישראל – בגידה במדינת ישראל:

    מותר לערביי ישראל לצדד בזמן מלחמה באויב ולהאשים אותנו בהרג (בנפילות של קטיושות עליהם).

    מותר לערביי ישראל לא להישבע אמונים למדינה ולדגל, זאת ועוד ערביי ישראל גם שורפים את דגל המדינה שמעניקה להם שלל ההטבות (יש לחוקק חוק בנושא כדוגמת החוק שקיים בארה"ב).

    מותר לערביי ישראל להסיט את ההמון ולהדליק אותם נגדנו – הכל בשם הדת (וזו ההסתה המסוכנת ביותר).

    מותר לחברי הכנסת שלנו מערביי ישראל כדוגמת עזמי בשארה לרגל נגדנו בזמן מלחמת לבנון השנייה ולהעביר לחיזבאללה מטרות לתקיפה ולייעץ להם היכן לפגוע בנו. אבל כאשר רגע לפני שעזמי עומד להיתפס הוא מקבל יעוץ לעבור לירדן משלל אנשי שמאל-אנרכיסטים קיצוניים שללא יהדותם היו מגדולי מכחישי השואה ומגדולי האנטישמיים.
    זאת ועוד בית המשפט הישראלי שנשלט ע"י השמאל לא רואה שום טעם לפגם להמשיך לשלם לו פנסיה ומשכורת למרות שהוא לא בישראל ולמרות שחל עליו דין בגידה!

    שאל\י את עצמך?
    מה היה קורה בדמוקרטיה הגדולה בעולם ארה"ב אם נבחר קונגרס היה מייעץ לארגון אל- קעיידה כיצד לפעול ב 11.9 ? (עונש – כסא חשמלי באותו היום!!!)

    ובנוסף – הרי ערביי ישראל אזרחים ולכן מותר להם לבחור לכנסת ונציגיהם מקבלים משכורות של חברי כנסת ובאותה נשימה נוסעים למדינות אויב, מלעיזים על המדינה אותה הם מייצגים והכול עובר בלי תגובה בשם חופש הביטוי… בנוסף מותר להם להיות בכנסת ישראל ולהטיף כנגד המדינה וצה"ל.

    מסתבר גם שרוב הפיגועים בארץ מתבצעים ע"י סיוע נדיב של ערביי ישראל. לפני חודש נעצרה חבורת ערביי ישראל שתכננה לחטוף חיילים ולהעביר אותם לחמס- כמובן שלא תשמעו על כך בעיתונים מכיוון שזה פוגע בתדמית ה "דו קיום" ואם יפורסם אזי הכתבה גזענית.

    אני שואל את עצמי אם גם במדינות ערב או מדינות אחרות היו מאפשרים לערביי ישראל להתנהג כך? והתשובה ברורה. אבל לנו אסור להגיד מילה וחסר לנו אם נגיד, מיד יתחיל הבכי שלהם "גזענים" "אפליה"… זו השיטה שלהם ושל נציגיהם.

    ערביי ישראל כל כך "מסכנים", עד שישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שבה ערבי יכול לבחור ולהיבחר בבחירות דמוקרטיות חופשיות. ארץ שבה ערבי נהנה מכל החירויות האזרחיות שבמדינות ערב אנשים אפילו לא חולמים עליהן. ארץ שבה ערבים יכולים להפגין בלי לחטוף כדור בראש -ולמי שעוד לא הבין: מה שקרה כאן באוקטובר 2000 לא היה "הפגנות" אלא סיוע פעיל לאויב שפתח באותם ימים ממש במלחמה נגד ישראל.

    בכל מדינה אחרת, אוכלוסיה שהייתה מנסה לחסל את אזרחי מדינתה שלה בכבישים באמצעות אבנים, בקבוקי תבערה, מוטות ברזל ונשק חם הייתה סופגת 13,000 הרוגים, ולא 13.

    ערביי ישראל כל כך "אומללים" עד שמותר להם להזדהות בגלוי עם הגרועים שב אויבינו – איראן, חיזבאללה, החמאס, סוריה, הג'יהאד האיסלמי וכל שאר החולרות – ואיש אינו מעלה על הדעת ברצינות לדרוש מערביי ישראל נאמנות מינימאלית למדינתם. תראו את תושבי אום אל פאחם – רובם תומכי התנועה האיסלאמית וההסתה אנטישמית של ראאד סלאח – אבל אינם מוכנים לשמוע אפילו על האפשרות שהגדר תעבור ממערב להם והם יסופחו ל"פלסטין" על בתיהם ורכושם.

    שאל\י את עצמך:

    א. האם יש עוד מדינה אחת בעולם שיש לה נציגות כגון ועדת מעקב של ערביי ישראל. שחלק ממטרתה היא השמדת מדינת היהודים. וסיפוח למדינת פלסטין ?

    ב. האם יש עוד מדינה אחת בעולם שיש לה ארגונים שדואגים לזכויות משפחות יתומי המחבלים המתאבדים דוגמת בצלם, עאדאלה (האם יש בארה"ב הדמוקרטית ועדת זכויות לוחמי אל – קעידה? האם מותר להעביר להם כספים?)

    7. הטבות לערביי ישראל – חוסר התחשבות ברגשות דת השונה מהאיסלם:

    מותר לערביי ישראל ביום הכיפורים, היום הקדוש ליהודים, לעשות מהומות מתוכננות, לדרוס למוות ילדה בכפר תבור, ושנה לאחר מכן לבצע "ליל בדולח" והרס רב בעיר עכו. (שום התחשבות ורגש בדת של האחר).

    מותר לערביי ישראל בליל הבדולח בעכו לנסות לשרוף לנו את בתי כנסת (חבל שבתקשורת השמאלנית "שכחו לדווח על זה").

    מותר לערביי ישראל בכל פעם שמתחשק להם לעלות למסגד בהר הבית ולזרוק אבנים ובלוקים למטה על מתפללים יהודים בכותל המערבי שהוא המקום הקדוש ביותר ליהודים. (מה היה קורה לו יהודים היו זורק אבנים ברמאדן על מתפללים מוסלמים בהר הבית?)

    מותר למוסלמים במסגדים להשמיע דרך הרמקולים בעוצמה באמצע הלילה לבוא להתפלל\לטבוח ביהודים\להשמיע הסתה ללא שום פיקוח ובקרה.

    כמו כן אין צורך להכביר במילים על יחס המוסלמים לנוצרים ולכנסיות בנצרת. או על ההתנהגות הברברית של הסטודנטים הערבים באוניברסיטאות כאשר יש צפירת דומיה לזכר הנספים בשואה או לזכר חיילנו ז"ל.

    ועכשיו לעובדה הכואבת מכל – למה אין ולא יהיה לעולם דו-קיום בין ערבים ליהודים:

    כל ערביי ישראל יונקים מגיל הגן ובלימודי בית הספר על ה "נאכבה" – האסון שהוקמה מדינת היהודים (הלימודים על חשבון תקציב המדינה בזכות שרת החינוך שלנו). כל המסגדים של ערביי ישראל משמשים להסתה (שלא תבייש את גדולי מכחישי ושואה וגדולי האנטישמים). האוכלוסייה שבאה להתפלל במסגדים היא ברובה אנשים פשוטים וחסרי השכלה אקדמאית לפיכך קל למטיפים במסגד לבצע "שטיפת מוח". ערביי ישראל שמתפללים יונקים לאחר כל תפילה הסתה גזענית כנגד היהודים (וגם כלפי הנוצרים). בחלק מהמסגדים יש סליקים של נשק ותחמושת (כן כן זו לא טעות!) כך שלמעשה לא מדובר במסגד תמים אלא בבסיס\מפקדת טרור. להזכירכם במלחמת לבנון השנייה צהל חשף ותקף למעלה מ 10 מסגדים בלבנון ששימשו גם בונקר לעשרות טילי קטיושה (שהמשיכו להתפוצץ בחורבות המסגד שעות רבות לאחר התקיפה).אז אם המוסלמים לא מכבדים את המסגדים שלהם למה שאנחנו היהודים נכבד את המסגדים?

    אתם זוכרים את הפיגוע בדולפינריום? אתם זוכרים מהיכן הגיע המחבל? אתם זוכרים את המסגד ממול "חאסן בק"? אתם זוכרים שלמחרת המתפללים הערבים במסגד זרקו אבנים?

    8. הטבות לערביי ישראל – תשלומי מיסים וביטוח לאומי:

    עובדה מצמררת: למרות שערביי ישראל מהווים כ:20% מאוכלוסיית המדינה, הם זוכים ב- 60% מתגמולי הביטוח הלאומי. תקראו שוב! מתוך תקציב של 66 מיליארד שח ערביי ישראל מקבלים 40 מיליארד (40,000,000,000 שח למי שלא יודע תקציב ביטוח לאומי גבוהה מתקציב הביטחון- תבדקו!) כך שלמעשה החלק הגדול בתקציב המדינה הולך לטובת ערביי ישראל (20% מהאוכלוסייה) – ולכן אין כסף לתת לניצולי השואה אבל תקציבים לערביי ישראל יש גם יש !!!

    ערביי ישראל כל כך "אומללים", שגביית המיסים במגזר הערבי היא מגוחכת, מילא כשמדובר במיסי המדינה כמו מס הכנסה ומע"מ, אבל הם גם לא ממש טורחים לשלם את המיסים העירוניים שלהם – ובנוסף מצפים מהממשלה לכסות את הגירעונות שהם יוצרים.

    מותר לערביי ישראל לדרוש ולקבל דמי אבטלה ולעבוד כל היום "בשחור". ישנם אלפי ערביי ישראל שנוסעים במרצדסים בBMW חדישות שעולות 600אלף שח והם לא משלמים מיסים מכיוון שהם מצהירים שמרוויחים משכורת מינימום כשוטפי מכוניות…

    מותר לערבים להחזיק כמה נשים ועשרות ילדים על מנת לקבל עשרות אלפי ש"ח בחודש מביטוח לאומי (וכשאני אצא לפנסיה ביטוח לאומי יגיד לי שאין כסף בקופה).

    ישנם אלפי ערבים שיש להם הרבה נשים והרבה ילדים ולכן זוכים לקבל מביטוח לאומי משכורת שלא תבייש אף מנכ"ל בחברת היי-טק (ממש סטארט-אפ על חשבון אזרחים סוג ב)

    ועכשיו לשיא השיאים: הידעתם כי עשרות משפחות המחבלים הערבים הישראלים זוכות לקבל מביטוח לאומי "קצבת שארים" ו"קצבאות ילדים" (נכון בינתיים הביטוח הלאומי מסרב להחזיר להם גם את תשלום כרטיס העלייה לאוטובוס שפוצצו בפיגוע על סך 5.2 שח – אבל אני משוכנע שיהיו מספיק עורכי דין שמאלנים -אנרכיסטים שידאגו לתקן את הקיפוח הנפשע הזה!!!)

    9. הטבות לערביי ישראל: איחוד משפחות – חוק השבות של המחבלים הערבים:

    ערביי ישראל כל כך "מקופחים", עד שלעולם לא תראו שבמסגרת "איחוד משפחות" איזשהו ערבי יבקש "להתאחד" ב"פלסטין", "ירדן", "מצרים" או "סוריה". הפלא ופלא – ערביי ישראל תמיד תמיד מעוניינים להתאחד דווקא במדינה ה"גזענית" הזו! באמת מעניין. אולי כדאי שמישהו ייתן פעם את דעתו על התופעה המרתקת הזאת.

    ערביי ישראל כל כך "מופלים", עד שבכל מדינת ישראל לא תמצאו ערבי אחד שמוכן לעבור ל"פלסטין" – מדינה שבה כל האזרחים הם בני עמו, דוברים את שפתו, מאמינים בדתו ומנופפים בדגל האהוב עליו) ובדגלי החמאס, החיזבאללה, אירן ושאר החולרות).

    ערביי ישראל אפילו לא מוכנים להישאר במקומם ושגדר הגבול תעבור ממערב להם ותשאיר אותם בשטח "פלסטין" וזאת מבלי שייאלצו לעזוב את הבית (למה?! לא חבל לוותר על ההטבות המפליגות ועל ה"צק השמן" שמגיע כל חודש בזמן מביטוח לאומי?).

    10. לסיכום (אני יודע שהתעייפתם)

    אני הוא זה שמרגיש אזרח "סוג ב'" במדינה שלי. היחס אלי אינו שווה ליחס אותו "האזרחים" הנ"ל מקבלים. ואני לפחות משתדל מאד לשמור על חוקי המדינה (יש לנו ברירה?! אם אני הייתי יורק על שוטר או מכה שוטר או בונה בנגב מבנה לא חוקי מה היה אז קורה לי?)…

    יוצא שאזרחים "סוג א'" נהנים מכל הזכויות של אזרח המדינה וחובות אין! בעוד שאזרחים
    "סוג ב' " נושאים בנטל כל החובות ועל הזכויות עליהם להילחם…

    נחכה למנהיג יהודי אמיתי שיבין שבקצב הזה הגליל והנגב בעוד מספר שנים כבר לא יהיו שלנו.
    מנהיג שיבין "שעם כל הכבוד לקול הערבי" מדינת ישראל יותר חשובה מכל דבר. מנהיג שיבין שיש חשיבות עליונה לחלק במתנה/בחינם לכל לוחם, עם שיחררו מצה"ל, שטח אדמה בגליל ובנגב – לצורך שמירה, אחיזה בקרקע, ויהוד הגליל – שעליו יבנה את ביתו.

    הכול עניין של מנהיגות ומנהיג שיוכל לעשות סדר בכל הריקבון. מנהיג שהמדינה תהיה בראש סדר העדיפויות שלו ולא רק משפחתו ותהילתו…

    ובקשה אחרונה – גם כי עבדתי קשה על המאמר:

    בבקשה תדפיסו, תשמרו, ותפיצו את זה לכל החברים שלכם. מכיוון שחיים בתוכנו הרבה שמאלנים-אנרכיסטים ייתכן ש"בזכותם" חס וחלילה בעוד עשרים שנים כאשר יהיו כאן מספיק ערבים (איחוד משפחות) יהיה לנו ראש ממשלה ערבי והיהודים יאלצו לחזור בחזרה לגלות!"

    http://www.articles.co.il/print.php?id=52828

    ————————————–

    זה המסמך (אחרי שעבר הגהה מינימאלית שלי). משהו שמישהו כתב בדם ליבו; משהו קצת קיצוני – שאינו מפריד ממש בין אפליה "ממוסדת" שיש לה בסיס בחוק, ובין אפליה
    שנובעת מהפרקטיקה של גופי ממסד שעומדים חסרי אונים נוכח עבריינות ערבית, למשל – אבל בכל-זאת משהו שיש בו הרבה מאוד מהאמת:

    הערבים בישראל אכן נהנים מזכויות אזרחיות מלאות: משוויון מוחלט בפני החוק, מאפשרות מלאה למלא כל תפקיד ועבודה ברשות המחוקקת והמבצעת – בבתי משפט והמשטרה ובכל גוף ממשלתי וציבורי אחר – וכמובן הם גם נהנים מהדמוקרטיה: מחופש הדיבור ומהזכות לבחור ולהיבחר לגוף המחוקק ולשמש גם שרים בממשלה (ואף היה לנו בזמנו מועמד ערבי שרץ לראשות הממשלה בשם עזמי בשארה). ואכן, לעיתים קרובות מדי, חלקם עושים בשויון הזכויות הזה ובדמוקרטיה הזו שימוש נלוז כדי לפגוע ברוב היהודי שכונן את המדינה (למרות התנגדותם הרצחנית להקמתה) והעניק להם להם את הזכויות והדמוקרטיה הזו…

    הטענה כאילו הערבים "סובלים מאפליה נוראית" היא אפוא מעצבנת – ובמיוחד מעצבן הטיעון על אפליית הערבים בעניין האדמות… הנה ציטוט נבחר מהמאמר על מחקר שהבאתי לך, ושגם ממנו התעלמת:

    "ד"ר שחור מצא כי כל ערבי בישראל מקבל, בממוצע, קרקע בשטח של 97 מ"ר למגורים. כל דרוזי מקבל בממוצע 104 מ"ר. לעומת זאת, כל יהודי מקבל בממוצע רק 90 מ"ר קרקע למגורים. הדבר נובע בעיקר מכך, שרוב היהודים מתגוררים בבניינים רבי-קומות, ואילו הערבים והדרוזים מתגוררים בדרך כלל בבתים חד-קומתיים.

    ד"ר שחור אמר ל-News1: "המחקר שלי מוכיח בצורה ברורה, שאין שחר לטענה של הערבים והדרוזים, כאילו אינם מקבלים די קרקע לבנייה. להפך – הם מופלים לטובה לעומת היהודים".

    מחקרו של ד"ר שחור מצא כי לרשות היהודים בישראל עומדים 511 קילומטרים רבועים, לרשות הערבים 85 קמ"ר ולרשות הדרוזים 13 קמ"ר. הנתונים מבוססים על שטחן של 255 הרשויות המקומיות והאיזוריות.

    יצוין, כי הנתונים האמיתיים הם עוד יותר לטובת הערבים: ד"ר שחור ציין את כל הערים המעורבות (ירושלים, עכו, לוד, כרמיאל ועוד) כערים "יהודיות", למרות שחלק משטחי המגורים שלהן ניתן לתושבים ערבים."

    http://www.news1.co.il/Archive/001-D-191233-00.html?tag=13-21-55

    אגב, גם במאמר ההוא של יעקבסון שהבאת, הוא טוען שממילא ישראל נותנת כיום לערבים, בפועל, יותר זכויות ממה שדורשת האמנה העוסקת בזכויות מיעוטים לאומיים – אז מה: אתה רוצה לקצץ להם קצת?

    ועוד שני דברים לסיום:

    א. אל תיקח כל-כך קשה את הביקורת של אנשים כמו דרור בל"ד ושאר אנטי-ציונים. מקומם הטבעי של אנשים אלו הוא ליד אותו שולחן מפוסם אליו הסבו אדולף היטלר וחאג' אמין אל-חוסיני. לקבל מהם ביקורת זה ברכה וגאווה…

    ב. בסוף אולי תגלה חלילה שלא (רק) אנשי משרד החוץ ודוברי הממשלה צבועים, אלא תגלה שבאמת כמה מחבריך באמת מונעים מאנטי-ציונות אנטישמית כמו דרור… אולי בסוף תחשוף את הבלוף "הלא נכון"… כמה מחברייך כבר נענו לקריאתך?

  21. עודד,
    כמה בדותות ודמיונות. לא ניתן להתמודד עם כל כך הרבה, באמת.
    רק אומר לך, לך תפגש קצת עם ערבים. דבר איתם בגובה העיניים. אולי תצא מהפנטזיה הפראנואידית.

    על המחקר של שחור אין מה להכביר מילים הרבה. אני כבר מותש מכל ה"מחקרים" של מכופפי אמת שאני נתקל בהם (גם משמאל, אבל בעיקר ובאופן בוטה במיוחד, מימין).

    זה מטופש להשוות מגזר חקלאי למגזר עירוני. ברור שלמגזר חקלאי יהיה יותר שטח פר-אדם, אבל יהיו להם בעיות של חקלאים, במיוחד במשקים המשפחתיים הלא מתקדמים.

    אם כבר, תשוו בין הבנייה הפרברית (כמו באום אל פאחם), ליישובים הקהילתיים ויישובי הווילות היהודיים למיניהם.

    לאט לאט, נלחם בחוסר השוויון, ובעיקר – נפרק את שקרי הפסאודו-מדע, מימין ומשמאל. הם עושים נזק עצום לשיח הציבורי.

  22. יש את בעלי המכולת-מעדניה שליד הבית שלי שאני קונה אצלם כל יום. יש לי ידידה-חברה מאוד טובה כזו. יש כמובן גם את רוב החברה מהעבודה שלי… אה, כן. גם הייתה לי פעם איזו מאהבת כזו (או יותר נכון, אני הייתי המאהב שלה).

    רק בשבילך נתחיל מהקוריוז של מאהבת ההיא של פעם, ממש ממש מזמן(לפני שהכרתי את אשתי, כלומר;)). אז ככה: היא, ערבייה מוסלמית שאמורה להימצא בתחתית הסולם הסוציואקונומי לפי התאוריות של מכון אדוה ושות', הרויחה קצת יותר ממני (וממה שאשתי המשכילה מרויחה כיום), וכך גם בעלה (שעבד בבנין בשחור (ונדמה לי שגם השלים הכנסה על חשבונך). היא גם גרה בבית של 250 מ"ר באיזור כפרי ואני בדירה של 80 מ"ר חנוק בעיר; לה היתה מכונית די חדשה ואני עדיין מסתובב באוטובוס… אז אני באמת באמת שמח בשבילה, ובאמת מאחל לה שתהיה מאושרת אפילו עוד יותר, אבל סתם להגיד שהיא סובלת או "מקופחת"? מה-לעשות, היא לא.

    הידידה: בדואית מהדרום. מאוד שמחה שהיא גרה במדינה יהודית ולכן היה לה לאן לברוח. יש לה 10 אחים ואחיות ברוך השם (אני דווקא מכיר את חלקן), ובערך 400 – 500 בני דודים ובנות דודות מדרגה ראשונה ושניה… אני מת על הסיפורים המשעשעים שלה על הווי החיים של הבדואים בדרום: אם אתה צריך שנסדר לך חלקי חילוף לרכב ממש בזול, טלפון סלולארי בהנחה, או סתם משהו לעשן עם החבר'ה; זרוק מילה – אולי אפשר יהיה לארגן משהו… גם היא, אגב, מקבלת ביטוח לאומי ונדמה לי שמשלימה הכנסה בעבודות משק בית (שיהיה לה לבריאות – מת עליה!)…

    החברה מהמכולת: חברים. צוחקים ומדברים כל יום וקוראים אחד לשני בשמות חיבה (אני עכשיו "אבו-יוני", תגיד מזל-טוב, וגם ל"ולאדיק" [וואליד] נולד סוף-סוף ילד והוא עכשיו "אבו-מוחסיין"). באים כל יום מהכפר, העסק שלהם אצל היאהוד בעיר עובד יופי. חוזרים הביתה לוילות מפוצצים בכסף. אנשים טובים, חרוצים, שיהיה להם הרבה הרבה לבריאות – מגיע להם רק כל-טוב. מקופחים? מה לעשות, הם לא (אני עוד זוכר שחאלד אמר לי "ברוך שעשה שנולדתי בישראל" – על משקל "ברוך שלא עשני" וגו').

    החבר'ה מהעבודה: דרוזים ובדואים. אוכלים איתי מאותו מסטינג. יורים איתי באותו מטווח. עובדים כמוני, מרוויחים כמוני, חוזרים הביתה, לוילה, במכונית פרטית – אני חוזר לבלוק שלי באוטובוס (לפעמים נדמה לחלקם שהם מקופחים אבל עד היום לא ממש ידעו להסביר לי במה ולמה).

    יכולתי להמשיך, אבל אם אתה אפילו למחקר סטטיסטי מנומק לא מקשיב (אז בעצם על מה אתה מסתמך?), למה שתקשיב לסיפורים הסובייקטיביים שלי?

    ואולי בכל-זאת, תגיד: אתה היית פעם באום אל-פאחם? או באיזה בית בתמרה, או מג'דל כרום, או טייבה או ג'יש?… אה כן, בטח היית. הרי אמרת לי להשוות את זה לישובי הוילות של היהודים למיניהם – ובזה אתה די צודק… אבל כמה אחוז מהיהודים שאתה מכיר שגרים בכאלה וילות, אה? ונניח שיש כמה חקלאים ערבים שסובלים מהתדרדרות החקלאות בארץ – האם אין מצב דומה אצל המושבניקים היהודים? ובכלל, כמה ערבים שאתה מכיר הם באמת פלאחים? האם גם אתה מהאורינטאליסטים שמדמיינים תמיד ערבי ליד עץ-זית וחמור?

    בסופו של דבר, יריב, האמת היא שהערבים נהנים משוויון זכויות אזרחי מלא – פלוס כמה הטבות שיהודים יכולים לחלום עליהן – והאפליה המינורית נמצאת בעיקר בדרגי שטח של משרדי ממשלה ובמגזר הפרטי. כשצריך לחפש עבודה או דירה בעיר – שם שם הם משלמים את מחיר הסכסוך ועויינות הפוליטית שמפגינים הלאומנים של המגזר. אבל, אם אתה באמת רוצה להלחם בזה, אז אתה קודם-כל צריך לשלוח את ראאד סאלאח וזחלקה וטיבי הביתה. כי כל עוד הפוליטיקאים הללו מדברים ושופכים את הרעל הלאומני שלהם בטלויזיה, ומצטלמים עם נסראללה, אז יהיו יותר ויותר אנשים ששונאים ערבים וחושדים בהם…

    מעבר לזה, האפליה נמצאת בעיקר בדמיון השמאלני.

כתיבת תגובה