אודות

הבלוג עוסק ויעסוק בעיקר באסטרטגיות של "הסברה עמוקה", כלומר דיאלוגית, בהקשרים חברתיים ופוליטיים.

הרעיון הוא שהסברה איננה רק מכשיר שיווקי ערמומי, אלא הכלי שבאמצעותו יוצרים מבנה חברתי (רעיון המושרש בכתיבה של הברמאס) בחברה השואפת להיות פלורליסטית ודמוקרטית. חברה בה יש קווים אדומים יסודיים שהם אבסולוטיים, אבל מעבר להם הכל ראוי לדיון ומשא ומתן, היא חברה מבוססת הסברה הדדית שיוצרת למעשה דיאלוג. בחברה כזו היכולת להסביר את עמדתך לקהלים רחבים היא שמקנה לגיטימיות ולכן מצביעה על צדק ומוסר בעיני הציבור. הסברה איננה רק עוד כלי מניפולטיבי, אלא הדרך שבה תפישות של צדק עוברות מהמישור התאורטי למישור המוסכם [ר' למה אנשי הסברה צריכים לעצב אידיאולוגיה]. לכן הסברה כזו היא לא מצב של "משדרים בלבד" אלא גם מצב של קליטה ביקורתית של מסרים מן החוץ.

בלוג זה ינסה להיות חוליה צנועה נוספת המבקשת לעמת עמדות שונות של צדק ומוסר; להראות כיצד ניתן להביא עמדות ראויות למעמד הסברתי טוב יותר, שיהפוך אותן ללגיטימיות, מובנות ומקובלות יותר בעיני ציבורים שונים. הוא יעסוק רבות במיסגורים, המחשות, קווי טיעונים וסוגי רטוריקה שיכולים לקדם את מעמדן ההסברתי של עמדות שנדחקו לשוליים כמו זכויות אדם, זכויות מיעוטים, זכויות עובדים, סולידריות חברתית וכו'.

זה הדיון האתי בהסברה. הדיון הטאקטי יכלול הבנות חדשות של עקרונות יצירת המשמעות ביחס לסוגיות שונות המעסיקות את החברה הישראלית והחברה המערבית בכלל. הסוציולוגיה של התרבות, הבלשנות הקוגניטיבית, ההרמנויטיקה ועוד שיטות ניתוח קרובות מציעות לנו כיום כלים חזקים במיוחד להבין כיצד מתגבשים תהליכי יצירת משמעות ואיך ניתן לפעול על מנת להשפיע עליהם – תמיד בצורה דיאלוגית, לא "מחוץ", לשיח אלא כחלק ממנו.

ועלי בקטנה:

חוקר הסברה ועוסק בהסברה לארגוני שינוי חברתי, מאסטרנט לסוציולוגיה, עיתונאי לשעבר. מעורב בשינוי חברתי.

חלק מפרויקט רשימות:

Home Page

6 מחשבות על “אודות

  1. שמן זית משם
    פנייה חביבה הגיע אלי במייל מפעיל חברתי, הנוגעת למיזם סחר הוגן קטן, בלב המאפלייה. מי שרוצה שמן זית בכבישה קרה (אני מניח), ומכיבוש חם, להל"ן הנוסח:
    לאחרונה פנה אלי פעיל זכויות נשים ושלום מהגדה המערבית בשם עבאד סאמי בבקשה שאסייע לו במכירת שמן זית. לא מדובר בסתם שמן זית מהגדה, אלא בשמן זית שמיוצר ע"י משפחות פלשתינאיות שהיו בתחתית הסולם הכלכלי טרם האינתיפדה – ויחד עם כל החברה הפלשתינאית, מצבם הדרדר עוד יותר לאחר האינתיפדה. כמו כן מדובר במשפחות שהפקיעו להם קרקעות כחלק מחומת ההפרדה ושסבלו מעקירת עצי זית של פלשתינאים. עד כה הפצתי את המידע על המכירה בניוזלטר של מרצ והצלחנו למכור לא רע, וכעת אנחנו רוצים להגדיל את כמות המכירה. הייתי שמח אם תוכל לפרסם את הידיעה על כך בבלוג שלך. מספר הטלפון של עבאד הינו 0546723184 0 או 059-9798319 השמן נמכר בכ-55 ש"ח לליטר והוא מגיע לארץ באמצעות עבאד, הישראלי.

כתיבת תגובה