כן להסברת הגורמים לאלימות, לא לצדקנות הרואה בכך צידוק לה

די לצדקנות ולשיח המבלבל בין סיבה לצידוק מוסרי לאלימות. השיח הסיבתי לאלימות חשוב מאוד, וצריך לקדמו ולא להתנגד לו מהצד השמאלי של המפה. וכן, זה משרת גם את הימין, בצדק חלקי.

.

אכן, במצב בו יש פיגועים אינסופיים בירושלים אני יכול להבין למה יהיו אירועי נקמה בערבים ובטוח שהדבר יוביל בסבירות גבוהה לפיגועים או תקיפות כאלו. זו לא הצדקה לאלימות הזו. אבל זה ממש ברור ומובן לי שיהיו תופעות כאלו של נקמה מוכללת בערבים, ואני מאוד מתנגד לכך מוסרית במקביל.

.
באותו אופן ברור לי שיהיו פעולות אלימות מקרב מי שחיים כבר שנים תחת משטר אפלייה צבאי – אני מתנגד לזה מוסרית אך זה מובן וברור לי.
באותו אופן אני יכול להבין אמצעי שליטה קפדניים יותר למול תופעת טרור של איסלמיזם פונדמנטליסטי קיצוני ורצחני שאין לו שום קשר לכיבוש, אבל לא רק שאני לא מצדיק את כלל האמצעים הללו, אם מביאים אותם כצידוק עלוב למשטר האפליה הצבאי בגדה – יעני מדובר באמצעי התגוננות כנג הטרור האיסלמיסטי – הרי שזהו אמצעי כושל לחלוטין: יש כמיליון פלסטינים מוסלמים בישראל של גבולות 48 שלא חיים תחת משטר אפלייה צבאי ושיעור הטרור בקרבם אפסי לעומת אחיהם מעבר לקו הירוק החיים תחת הדיכוי של משטר האפלייה הצבאי; יש כ-19 מיליון מוסלמים ברחבי האיחוד האירופאי שחיים תחת משטרים דמוקרטיים ולמרות שיוצא מקרבם טרור שיעורו אפסי לעומת מה שקורה בגדה; יש טרור גם בתוניסיה הדמוקרטית, אך שיעורו אפסי לעומת שיעור הטרור במדינות ערביות בהן יש משטרי אפלייה צבאיים (למשל בסוריה – שם העלווים הפלו את הסונים – בעירק – שם השיעים הפלו את הסונים ועוד.)

.

אם כן אנו רואים שניתן להסביר סיבתית אמצעי הבטחה קצת קפדניים בשל זרם הטרור האיסלמיסטי, אך לא ניתן להצדיק משטר אפלייה צבאי כמו זה שבגדה, שמקרים דומים מלמדים כי הוא רק מאיץ את שיעור הטרור ובהרבה.

.

מנגד ברור שניתן להסביר סיבתית (לא להצדיק) כיצד משטר האפלייה בגדה תורם לשיעור הטרור הגבוה יותר של הפלסטינים שם (כולל לא מעט נוצרים, אגב) לעומת אוכלוסיות ערביות\מוסלמיות החיות תחת משטרים דמוקרטיים.

.

מכאן שמעתה אמור – אני מגנה את האלימות אבל… ותוסיף\י הסבר סיבתי לה. גינויים זה דבר נחמד, אך משטר האפלייה הצבאי בגדה ימשיך לתדלק בפועל שיעור טרור גבוה במיוחד, לגבות עוד דם, ולעודד פיגועי נקמה יהודיים מנגד כי זהו טבע האדם במצוקה.

3 מחשבות על “כן להסברת הגורמים לאלימות, לא לצדקנות הרואה בכך צידוק לה

    • 20 מתקפות טרור איסלמיסטי ארעו באיחוד האירופאי ב-7 השנים שבין 2006 ל-2013 לפי היורופול.

      .

      באותה תקופה התבצעו, לפי השב"כ, 6,881 פיגועים בתחומי השליטה של ישראל (שמקורם בגדה ומזרח י-ם, בלי להחשיב טרור שמקורו מעזה).

להשאיר תגובה

