להציל את ישראל מעצמה או את המיעוטים מהרוב?

הרעיון של "להציל את ישראל מעצמה" הוא מהות האנטי-דמוקרטיות המתנשאת. אני לא חושב שיש לי זכות לכפות באמצעות עידוד לחץ חיצוני על ישראל את עמדתי הפוליטית, רק מכיוון שאני חושב שהיא נכונה יותר וטובה יותר לישראל מעמדת רוב אזרחי ישראל [למשל לכפות פיתרון של שתי מדינות]. למעשה אני בטוח שאין לי שום זכות כזו וזה פסול מכל וכל – הרעיון של להציל את ישראל מעצמה מעקר את כל הרעיון של הכרעה דמוקרטית והוא חרב פיפיות. גם יגאל עמיר היה בטוח שהוא מציל את ישראל מעצמה.

מה שכן, אני בטוח שיש לי זכות ואף חובה מוסרית לעודד לחץ בינלאומי מידתי על כל מדינה שמחילה משטר אפלייה צבאי על עם אחר, שאותו היא לא שאלה אם הוא מעוניין בכך, ושלא נספר בקרב מצביעיה ולא שותף להחלטותיה הקובעות את גורלות חייו. זה נכון בפרט כשמרכיבים רבים מאוד של משטר זה לא נוגעים כלל לסגויות לגיטימיות של שמירה על ביטחון אזרחי העם השולט, אלא לסוגיות של אפלייה וצמצום מרחב המחייה של העם הנשלט [ר' סקירה "מעבר לפוליטיקה: זכויות לפלסטינים במסגרת המצב הקיים"].

העולם יהיה מקום רע ונורא לכל המיעוטים והחלשים באם לא יהיה שום לחץ חיצוני מידתי על מדינות שרומסות במובהק זכויות מיעוטים. ובתור יהודי, כשחצי מהעם שלי עודו מיעוט במדינות ברחבי העולם, אני ביתר שאת תומך ברעיון של התערבות ולחץ בינלאומי מסויים במצבי קיצון של רמיסה מובהקת של זכויות מיעוט. לא לתמוך בלחץ בינלאומי מידתי על מדינות שמפרות במובהק זכויות של מיעוטים זוהי עמדה אנטי-יהודית.

3 מחשבות על “להציל את ישראל מעצמה או את המיעוטים מהרוב?

להשאיר תגובה

