הצלחה נוספת נגד גירוש ילדי הפליטים והזרים + תמונות מהגרוב רפיוג' 2

הצלחה נוספת לליין הגרוב רפיוג': כ-500 איש במועדון הבארבי בת"א (יש תמונות ווידאו); נוכחות מאסיבית של הקהילה הזרה (והקהילה האפריקאית בפרט); יותר מ-10 אלפים ש"ח נאספו ונתרמו לאיגוד העובדים האפריקאים בישראל לטובת קמפיין נגד גירוש הילדים הישראלים של העובדים הזרים. כל זאת תחת צל גירושו הקרוב של חברינו dj קונגו (במקור מסיירה לאון).

כיומיים לפני המסיבה נעצר חברינו די ג'יי קונגו והוא מועמד לגירוש. אחיו מרקוס צילם את המסיבה בה היה אמור קונגו לנגן: ביום שבת ה-24.02.07, בין 13:00 ל-19:00, במועדון הבארבי בת"א נערכה מסיבת הגרוב רפיוג' השנייה מתוך ליין מסיבות חברתיות. הליין נועד להעלות מודעות ולגייס כספים למען אלו מילדי העובדים הזרים העומדים בפני סכנת גירוש* על אף שהם ישראלים לכל דבר ועל אף שמספרם זניח.

 

אנו רוצים להודות לשאול מהבארבי שתרם את המקום לצורך המסיבה, לאמנים שהופיעו בהתנדבות: די ג'יי שירי פעמוני (106 FM), לזבולון דאב סיסטם ולרוח החיה של ההרכב, אסף סמילן, שהיה שותף מלא בהפקה, לתמיר הירשברג (מבעלי הבר האפריקאי, הפויקה) על ההפקה האדמיניסטרטיבית, לעידן K על הופעת האפרו-ביט המרשימה, ללהקה האפריקאית-ישראלית – גונגומה, לוידו ורוב רוב מסוליקו, לזמר הרגאיי והאקטיביסט הבריטי פאנטו בנטון (למרות שבשל פקקים נבצר ממנו להגיע אלינו בזמן מהופעה אחרת שלו). כמו כן אנו רוצים להודות למתנדבים הרבים שלנו, לכל מי שעזר והביע נכונות לעזור, למוקד הסיוע לעובדים הזרים, לאמנסטי ישראל ולרופאים למען זכויות אדם.

 

אחד מרגעי השיא של האירוע היה כשאוסקר, עובד זר מקונגו ששוהה בארץ יותר מ-13 שנים (באופן חוקי) עלה לנאום קצר על הבמה וסיפר על בתו בת השלוש וחצי, אסתר. בעברית של "עולה חדש" ובקול שבור סיפר אוסקר למה הוא לא רוצה שבתו תעבור לקונגו – ילדים בני שמונה שמגוייסים בכוח לצבא, ואונס שיטתי של נשים וילדות הם חלק מהחיים בארץ מולדתו של אוסקר שאסתר מעולם לא הכירה.

המסיבה הבאה מתוכננת לעוד כחודש וחצי – גדולה יותר, עם הרכבים ואורחים מוכרים יותר, ועם ליין אפ מוזיקלי מגוון יותר שייקיים דיאלוג אפריקאי-מערבי אורבני ועדכני. פרטים יסופקו בהמשך בדף המייספייס שלנו:
http://myspace.com/grooverefuge

קצת תמונות מהמסיבה:
http://www.flickr.com/photos/grooverefuge

אודות איגוד העובדים האפריקאים בישראל ומעקב אחרי התרומות:
http://www.zvuloondub.com/af

מחשבה אחת על “הצלחה נוספת נגד גירוש ילדי הפליטים והזרים + תמונות מהגרוב רפיוג' 2

כתיבת תגובה